Hewlett Packard M1754a to urządzenie typu monitor, które charakteryzuje się znakomitymi cechami i aspektami. Jest to monitor przeznaczony dla profesjonalistów, którzy wymagają wysokiej jakości obrazu. Monitor ten oferuje wyższą rozdzielczość i szersze kąty widzenia niż zwykłe monitory. Jego konstrukcja jest bardzo solidna i trwała, a jego głęboka czerń i szczegółowe odwzorowanie kolorów przyciągają wzrok. Wyposażony jest w wyjścia HDMI i DisplayPort, a także w gniazdo słuchawkowe, aby umożliwić łatwy dostęp do różnych urządzeń. Oprócz wysokiej jakości obrazu monitor oferuje również wsparcie dla technologii NVIDIA G-Sync i AMD FreeSync, aby zapewnić płynne odtwarzanie gier. To wszechstronne urządzenie z pewnością spełni oczekiwania profesjonalistów i entuzjastów gier.
Ostatnia aktualizacja: Cechy i aspekty Hewlett Packard M1754a
Wybierz inny produkt Wybierz inny system operacyjny To narzędzie do wykrywania produktów instaluje na urządzeniu z systemem Windows oprogramowanie pozwalające firmie HP wykrywać i zbierać dane o produktach HP i Compaq, aby zapewnić szybki dostęp do rozwiązań i informacji z zakresu pomocy technicznej. Zbierane dane dotyczą produktów obsługiwanych przez to narzędzie i są używane do ich identyfikowania, oferowania rozwiązań, automatycznego uaktualniania tego narzędzia oraz do zapewnienia komfortu korzystania z produktów, rozwiązań i usług. Uwaga: To narzędzie działa tylko na komputerach z systemem Microsoft Windows. Narzędzie wykrywa komputery i drukarki HP. Zbierane dane: Szczegóły zainstalowanego oprogramowania: Usuwanie zainstalowanego oprogramowania: Wymagania: HP kompiluje wyniki. Proces może zająć ok. 3 min, w zależności od używanego komputera i szybkości połączenia internetowego. Dziękujemy za cierpliwość. Oprogramowanie i sterowniki dla
Urządzenie wielofunkcyjne HP LaserJet Pro color 100 M175a
Rozwiązania i zbieranie danych diagnostycznych
Książka wpisuje się w nurt publikacji poświęconych problematyce rozwoju indywidualnej działalności gospodarczej i przedsiębiorczości w Polsce. Zjawiska te są rozpatrywane w kontekście przeobrażeń warunków funkcjonowania różnych kategorii uczestników rynku pracy i zasad kształtowania aktywności zawodowej, wywołanych między innymi procesami uelastyczniania tego rynku. Materiał empiryczny pochodzi z cyklu badań autorskich zrealizowanych w latach 2002–2019 wśród osób prowadzących własną działalność gospodarczą. Celem monografii jest opis cech i uwarunkowań sytuacji pracy jednostek wchodzących w skład tej zróżnicowanej i odmiennie definiowanej zbiorowości. W koncepcji uwzględniono charakterystykę wykonywanej pracy, jak również aspekty decydujące o specyfice samozatrudnienia i funkcji (mikro)pracodawcy, przyczyny podejmowania działalności gospodarczej, znaczenie zasobów społeczno-zawodowych i doświadczeń na rynku pracy (w tym bezrobocia), identyfikację z rolą przedsiębiorcy, wartość pracy oraz czynniki satysfakcji. Analizom dotyczącym sytuacji pracy na własny rachunek towarzyszą ponadto rozważania na temat zmian modelu pracy i poszukiwania jej współczesnych paradygmatów. W opracowaniu dominuje perspektywa socjologiczna, niemniej w przypadku wielu rozwiązań teoretycznych i wyjaśnień zastosowano podejście interdyscyplinarne.
Dostępna liczba sztuk | |
---|---|
Dostępność całkowita | 22 szt. |
Dostępność w naszym magazynie | 1 szt. (realizacja jeszcze dzisiaj) |
Dostępność w punktach Bonito |
---|
Darmowa dostawa już od 299, 00 zł
- Składasz zamówienie wybierając wcześniej punkt odbioru, w którym chciałbyś je odebrać.
- Otrzymujesz od nas wiadomość e-mail oraz SMS nadaniu przesyłki.
- Otrzymujesz od nas wiadomość e-mail oraz SMS z informacją o dotarciu przesyłki do wybranego punktu oraz kodem PIN.
- Wydanie przesyłki następuje po podaniu numeru zamówienia oraz kodu, który jest w wiadomości SMS.
- Pamiętaj, że na odbiór przesyłki w punkcie masz 7 dni.
- Składasz zamówienie wybierając wcześniej Paczkomat, w którym chciałbyś je odebrać.
- Otrzymujesz od nas wiadomość o nadaniu przesyłki.
- Otrzymujesz wiadomość e-mail oraz SMS od Paczkomatów InPost z informacją o dotarciu przesyłki do wybranego Paczkomatu.
- Wydanie przesyłki następuje po wpisaniu numeru telefonu i podaniu kodu, który jest w wiadomości SMS.
- Pamiętaj, że na odbiór przesyłki z Paczkomatu masz 48 godzin.
- Składasz zamówienie wybierając wcześniej miejsce, w którym chciałbyś je odebrać. Może to być placówka pocztowa, sklep Żabka, Freshmarket lub stacja Orlen.
- Otrzymujesz wiadomość e-mail oraz SMS od Poczty Polskiej z informacją o dotarciu przesyłki do wybranej placówki.
- Pracownik w placówce wyda przesyłkę po podaniu danych odbiorcy zgodnych z danymi na przesyłce oraz po okazaniu dowodu osobistego.
- Pamiętaj, że na odbiór przesyłki z placówki pocztowej masz 7 dni.
- Składasz zamówienie podając swój adres doręczenia.
- Otrzymujesz od nas wiadomość o nadaniu przesyłki
- Listonosz doręcza przesyłkę.
- Składasz zamówienie wybierając wcześniej punkt, w którym chciałbyś je odebrać.
- Otrzymujesz SMS-a oraz e-mail od firmy Orlen z informacją o dotarciu przesyłki do wybranego punktu oraz kodem.
- Pracownik punktu wydaje przesyłkę po podaniu otrzymanego specjalnego kodu.
- Pamiętaj, że na odbiór przesyłki z punktu masz 3 dni.
- Składasz zamówienie podając swój adres doręczenia.
- Kurier doręcza przesyłkę.
- Składasz zamówienie podając swój adres doręczenia.
* opcja płatności przy odbiorze kosztuje dodatkowo 3, 00 zł
- Planowanie- pochodzi od łacińskiego słowa "planta", które oznaczało "szkic budynku". Zatem "planować" znaczy- zaprojektować jakiś szkic, schemat, działanie lub wykonanie czegoś. W języku zarządzania "planowanie" oznacza wytyczanie celów przedsiębiorstwa i określanie najlepszej i najprostszej drogi do ich osiągnięcia.
- Planowanie jest procesem podejmowania pewnych decyzji. Zawiera w sobie przewidywanie warunków, jakie nastąpią w przyszłości oraz wykorzystanie środków działania i sformułowanie ich celów z uwzględnieniem wszystkich cech zaistniałej sytuacji. Planowanie jest procesem ciągłym, składającym się z uporządkowanych działań. Proces ten składa się z następujących części:
- cele ogólne
- środki
- zasoby
- realizacja
- kontrola
- Planowanie składa się z kilku etapów. Oto poszczególne z nich:
- określenie celów
- ocena obecnej sytuacji
- ustalanie procedury postępowania (procedura w planowaniu to opis przemiany posiadanych zasobów w rezultaty. Innymi słowy- jest to określenie tego, co, kto i kiedy ma wykonać i kto jest za to odpowiedzialny)
- ustalenie harmonogramu pracy
- wyznaczenie osoby odpowiedzialnej za realizację planów, zakresu jej władzy, sposobów sprawowania kontroli nad planem i zasobami oraz odpowiedzialności za wynik, za który ta osoba odpowiada
- sprawdzenie wykonania planów oraz kosztów jego wprowadzenia w życie
- Planowanie można postrzegać jako określanie stanu w przyszłości, który chciałoby się osiągnąć, czasu jego zrealizowania oraz ustalenie koniecznych do osiągnięcia tego stanu działań, które przedstawiane są w formie planów oraz które nie mogłyby wykonać się same. Reguły planowania w przedsiębiorstwie skupiają się zazwyczaj na ustaleniu celów oraz na decydowaniu o kolejności działań poprzez ustalenie zadań, jakie są do wykonania.
- Istnieją cztery zasadnicze role, jakie spełniają cele w organizacji:
- są wskazówką oraz nadają odpowiedni kierunek czynnościom osób, działającym w organizacji. Dzięki temu pozwalają one na zrozumienie tego, dokąd dana organizacja zmierza oraz dlaczego osiągnięcie zamierzonego punktu jest aż tak ważne.
Przykładem może być firma Hewlett-Packard i jej plany dotyczące obniżenia kosztów napraw gwarancyjnych. Sygnał płynący z tych zamierzeń sprawia, że firma jest bardzo zaangażowana w sprawę poprawy jakości produktu oraz obniżenia kosztów napraw.
- ustalanie celów pozytywnie wpływa na planowanie. Dobre wyznaczenie celu sprzyja planowaniu, a z kolei ono ułatwia planowanie innych celów w przyszłości
- cele mogą stać się źródłem do motywacji dla podwładnych. Jeśli postawione cele są dobrze i jasno sformułowane i maja umiarkowany stopień trudności, może to zachęcić pracowników do zwiększonego wysiłku, szczególnie jeśli po osiągnięciu zamierzonego celu zostaną oni wynagrodzeni
- dzięki celom pojawia się prawidłowo działający mechanizm oceny i kontroli. Dzięki temu wyniki, które zamierzamy osiągnąć w przyszłości, można ocenić już dzisiaj na podstawie realizowania wytyczonych celów.
- Cechy dobrego planu:
- realność planu- aby plan był prawdopodobny do zrealizowania, należy dobrze rozpoznać warunki, w jakich działa organizacja i uzyskać pewność, że posiadane środki wystarczą do jego realizacji
- wewnętrzna zgodność, spójność planu- wyznaczone cele nie powinny być ze sobą ani sprzeczne ani wykluczające się wzajemnie
- operatywność- zrozumiałość planu, jego przejrzystość i ścisłość, dzięki której nadaje się on do wprowadzenia w życie zgodnie z przewidywanym wykorzystaniem środków oraz kierunkiem działania
- elastyczność, która pozwala na realizację zamierzeń nawet w zmienionych warunkach, z uwzględnieniem zawartych w nim różnych wariantów ewentualnych rozwiązań
- terminowość- określenie czasu wykonania zarówno celu pośredniego, jak i celu głównego
- kompletność- branie pod uwagę wszystkich koniecznych i niezbędnych działań, które prowadzą do realizacji celu
- perspektywiczność- umiejętność wybiegania w przyszłość połączona z uwzględnieniem różnic pomiędzy planami krótkookresowymi z długookresowymi, tak aby nie były one ze sobą sprzeczne
- konkretność- określenie w sposób jak najbardziej ścisły, dokładny i konkretny celów, jakie maja zostać osiągnięte.
- Ustalane przez poszczególne organizacje zamierzenia mogą się między sobą różnić szczeblem, dziedziną oraz ramami czasowymi.
Cele wyznaczane na różnym poziomie szczebli:
- cele strategiczne- wyznaczane są na najwyższym szczeblu i dla najważniejszego kierownictwa firmy. Cele strategiczne skupiają się na ogólnych problemach przedsiębiorstwa i ustalane są przez najwyższą władzę organizacji. Na przykład- przedsiębiorstwo, której towary lub usługi mają wpływ na środowisko naturalne, może wyznaczyć sobie cel strategiczny, polegający na jak największej ochronie zasobów środowiska naturalnego poprzez wprowadzenie np. kubeczków ekologicznych.
- cele taktyczne- ustalane są na średnim szczeblu i dla kierownictwa średniego szczebla. Koncentrują się na sposobach przygotowania do działań, które są niezbędne, aby osiągnąć cel strategiczny.
- cele operacyjne- ustalane są na niższym szczeblu dla menedżerów niższego szczebla. Związane są z krótkookresowymi zadaniami dotyczącymi celów taktycznych.
- Dziedzina- obszar, w którym organizacje wyznaczają sobie cele. Przykładem może być opisana wyżej firma komputerowa, która ustaliła cele dotyczące obszaru jakości oraz wydajności.
- Ramy czasowe:
- cele długofalowe
- cele średnioterminowe
- cele krótkookresowe
Cele mogą mieć różne ramy czasowe- np. wybudowanie 10 fabryk w ciągu 3 lat, bądź mogą nie mieć wyraźnie określonego horyzontu czasowego- np. utrzymanie 5% tempa wzrost w skali roku.
Ramy czasowe, co jest ważne, mają różne długości w zależności od szczebla. Na szczeblu strategicznym długi okres może oznaczać 10 lat, średni to 5 lat, krótki- nawet rok. Na szczeblu operacyjnym zaś te zależności się zmieniają- długi okres może trwać 2 lub 3 lata, a okres krótki może trwać tygodnie lub dni.
- Planowanie w organizacji.
Organizacje zatwierdzają plany różnego typu. Na poziomie szczebla ogólnego istnieją plany: strategiczne, taktyczne i operacyjne.
- Plan strategiczny- jest to ogólny plan zawierający decyzje odnośnie alokacji posiadanych zasobów, działań priorytetowych i potrzebnych, aby osiągnąć cele strategiczne. Jest to zazwyczaj plan długookresowy- od pięciu lat wzwyż, i może obejmować nawet kilka dziesięcioleci.
- Plan taktyczny- na podstawie tego planu realizowane są elementy planu strategicznego. Plan taktyczny jest bardziej szczegółowy w części dotyczącej sposobów realizacji. Obejmuje krótsze okresy, niż plan strategiczny- około 1-5 lat (średnio 2-3 lata).
Aby opracować plan taktyczny należy:
- rozpoznać i zrozumieć nadrzędne cele planu strategicznego oraz taktycznego
- określić ilość potrzebnych zasobów oraz terminy
- rozpoznać i określić liczbę dostępnych zasobów ludzkich
Aby zrealizować plan taktyczny, należy:
- ocenić kierunek podjętego działania z punktu widzenia celu, który chcemy osiągnąć
- pozyskać odpowiednie informacje i zasoby oraz umiejętnie je rozlokować
- obserwować zarówno poziomą jak i pionową łączność oraz zintegrować działania
- obserwować bieżące kroki, podjęte w celu osiągnięcia zamierzonego punktu.
- Mimo, że skuteczne planowanie taktyczne zależy od wielu różnych czynników, które zmieniają się w zależności od okoliczności, można uwzględnić kilka podstawowych reguł:
- zarządzający powinien zapamiętać to, że planowanie taktyczne dotyczy szeregu różnych celów taktycznych, które wynikają z celu strategicznego. W pewnych przypadkach potrzebny jest samodzielny, wyodrębniony z całości plan taktyczny, jednak zazwyczaj wywodzi się on z szerszego planu strategicznego, w związku z czym plan taktyczny musi być z nim w zgodzie.
Przykład- Coca-Cola chce zwiększyć udział w globalnym rynku napojów orzeźwiających. Aby ułatwić osiągnięcie celu, opracowano plany taktyczne, dotyczące budowy nowej fabryki na południu Francji, która wytwarzać miała koncentrat napojów orzeźwiających oraz plany budowy zakładu produkującego napoje w puszkach. Budowa owych zakładów produkcyjnych jest działaniem, wymagającym konkretnych zasobów (pieniądze na inwestycję) oraz ma określony horyzont czasowy (termin otwarcia zakładu). Osoby odpowiedzialne za projekt zaangażowały się znacznie w planowanie budowy nowych zakładów, organizowanie formy dystrybucji oraz w planowanie wejścia w spółkę z firmą Cadbury Schweppes z Wielkiej Brytanii. Każdy krok wymagał ogromnych nakładów sił i czasu sporej grupy menedżerów, aby wszystko poszło zgodnie z planem.
Jednak ostateczny sukces zależy nie tylko od jakości ułożonego planu taktycznego, ale również od sposobu jego realizacji. Ta z kolei zależy od właściwego wykorzystania środków, jakie się posiada, dobrego podejmowania decyzji i przemyślanych ruchów, dzięki którym odpowiednie rzeczy wykonane zostaną w odpowiednim czasie.
- Plan operacyjny- ukierunkowany jest na zrealizowanie planu taktycznego, aby osiągnąć cele operacyjne.
Cele te są bardzo szczegółowe, tak opracowane, aby można było realizować poszczególne zadania. Plan operacyjny jest zazwyczaj krótkookresowy i obejmuje okres jednego roku lub nawet mniej. Istnieją dwie podstawowe formy planu operacyjnego:
- plan działania- używa się go, aby uruchomić inny plan
- plan reakcji- inaczej plan awaryjny, który wykorzystywany jest przy wystąpieniu nieprzewidzianych zdarzeń.
Plan awaryjny pozwala na inne działania w momencie, kiedy plan pierwotny może zostać zakłócony lub kiedy zmienią się istniejące warunki.
Sposób działania przy planie awaryjnym:
- najpierw opracowuje się taki plan, uwzględniając w nim wydarzenia, które mogą nieoczekiwanie wystąpić
- potem następuje wdrażanie planu oraz określa się formalnymi nazwami niespodziewane wydarzenia
- określa się wskaźnik nieoczekiwanych sytuacji oraz przygotowuje się plan na każdą możliwą ewentualność
- realizuje się plan pierwotny, jednocześnie obserwując wskaźnik nieoczekiwanych sytuacji. W razie niespodziewanego przypadku wykorzystuje się plan awaryjny.
Tworzenie planów awaryjnych jest coraz powszechniejsze, zwłaszcza dla tych organizacji, które działają w złożonym lub nieprzewidywalnym otoczeniu. Jednak niewielu menedżerów potrafi zabezpieczyć się na każdy możliwy wypadek, co nie zmienia faktu, że plan awaryjny jest swego rodzaju ochroną przed nieoczekiwanymi wydarzeniami.
- Studia
- Pozostałe
- Zarządzanie